Monday 15 October 2012

masa'elah..

Posted by Norisah Lee at 16:40
Assalamualaikum...

petang semalam masa ambik umar kat skul
teacher shuhada datang kat aku n bertanya..
puan..kat rumah puan slalu kiss kiss umar yer?
ha'ahh slalu la jugak
dah tentu la dia the only child
dah aku nak kiss siapa lagi kalau bukan dia
apaknyaa...owhh itu lain cerita!
kata teacher shuhada lagi...
bukan apa tadi saya perati je umar..
dia pegang2 tgn ngan alia haziqah sambil duduk atas tangga
pastu dia cium2 tangan alia haziqah banyak2 kali
errkkkk....masa'elah ni...masa'elahhhh
lepas tu dia buat apa lagi teacher?? (omak ko dah mula cemas)
takde lahh..dia kiss tgn tu aje laaa...
oklah teacher..nti balik saya akan slow talk ngan umar
ok..perbualan habis di situ sahaja

daaahhh sepanjang perjalanan balik masa tgh drive
pikiran aku asik malayang teringat pasal tadi
macamana nak ckp ngan umar yg apa dia buat tu salah
haih mcm2 bermain dlm pikiran aku tau!
aku agak umar ni dahagakan kasih sayang siblings kot..
bdk2 kelas dia tu plk fizikal semua besar2
mungkin dia terbayangkan diaorg tu abang n kakak dia
dia pulak jenis manja2 mcm i..hewwheww manja ke i??????
balik rumah..first of all cerita ngan daddy dulu
daddy sengih jekkk
hai banggg...aku ni mcm nak migrain mikir benda ni
ko boleh sengih jek??
mmg itu lahh lelaki..benda serius pon boleh buat2 rilek lagik
ataupon aku ke yang terover risau..
haihhhh pening la kepala aku..

tapi malam tadi dah settle la...
sebelum masuk tidur aku tanya umar knp dia kiss alia haziqah tadi
dia takde jawapan pon
wat can u expect from a 5 yo kid kan??
aku pon tanaklah pressure dia sgt
tanya sambil gelak2 jek
pastu selitkan nilai2 murni sikit..
selitkan pengajaran atas perbuatan dia sikit
las sekali...
disebabkan dia dah mula faham tentang kewujudan Allah
senang cerita... aku cakap Allah tak suka perbuatan dia tu
umar takut tak kalau Allah marah??
umar takut tak kalau Allah tak suka umar??
umar takut tak kalau Allah tulis dlm buku apa yang umar buat tadi?
menangis anak aku weeiiii......
lagi mau ckp tak pressure anak???

0 comments:

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting