Wednesday 26 September 2012

bebel bebel sikit...

Posted by Norisah Lee at 19:04
Assalamualaikum...

bukan bebel apa pun...
dah lama rasa tak menulis perihal diri sendiri
kebetulan semalam baru selesai pemantauan kat ofis
hopefully tahun ni kami dapat jadi juara
tahun lepas kami dapat second place after Sabah
hebat ya Pusat Kokurikulum Sabah ni...
lagipun semalam nampaknya semua berjalan lancar
so hari ni adalah lega sedikit...
tapi keje guwa tetap laaa banyak...

hujung minggu ni umar akan pergi Summer Camp
haihlahhh..budak2 skg umur 5 tahun dah ada Summer Camp
haku dulu 5 tahun kejadah hape Summer Camp pon haku tak tau
yang aku tau...main pondok2 sajooooo
masuk utan keluar utan kat belakang umah..
ok..sila nyanyi lagu Jimmy Palikat sekarang!

oklah tuan puan sekelian..
kata nak citer perihal diri kan???
malas nak citer perihal kegemukan
sebabnya berat adalah statik tak turun tak naik sejak sekian lamanya...
kali ni nak cerita pasal complexion sahajooo
or sng cakap pasal kulit muka lah!
dulu kan...aku mcm pelik lah kan..
aku ni mmg dilahirkan sebagai makhluk yang berkulit putih..
tp aku pelik knp muka aku gelap
mind u..ms muda2 dulu i slalu ikut kwn2 pergi outdoor
camping, offroad 4WD, mount climbing *tekenang semasa dulu*
sgt suka berjemur n berpanas terik
kulit pulak jenis puteri lilin..
nti bila sng2 i share gamba2 lama ngan u olls k!
back to cerita kulit muka...
bila aku letakkan tgn kat tepi muka...
ohhemmjiii...tgn aku wayyyyyyyy jauh lebih putih dr kulit muka
which is aku tgk ziana zain is the other way round...
sorry ziana..bukan niat nak menghina..
just pick mana2 comparision yg aku terlintas...
aku notice sgt fenomena tu tp malas nak take action..
lagipun masa tu muda trang tang tang lagik!
asik berjoliiiiiiiiii jer keje mak...
bila dah tua2 begini *i hate to write this* barulah rasa besalah pd diri sendiri
atas rasa kebersalahan tu laa...jenuh mencari jalan cemana nak putihkan kulit muka
masalah aku pulak everytime tanya kat org...
jawapan deme *ehhhh, celah bedah mana plk gelapnya ngko tu*
ok fine aku mmg tak gelap..tp cuba tgk ni *letak tgn tepi muka*
pastu barulah korang semua..oooo..betul ekk!
pastu carik punya carik...banyak product aku try n error
kdg2 aku pon terlupa yang aku tengah menjalankn misi nk putihkn muka
sehinggalah lately everytime aku upload gambo kat fb
mesti ada kawan yang call tanya knp kulit muka gebu sgt...*poyo!*
auww u holls ni buat i tersipu2 malu *tlg lempang mak budak ni boleh?*
ok..ini adalah gamba malam tadi paksa laki snap sblm pergi makan2 umah intan officemate (tq so much adik maness)
bila aku tgk balik..ha'ahh muka dah sama putih ngan tgn....yeay!
bila tgk live mgkin la tak segebu ittew ok..
adalah nampak wrinckle pat lima titik lagik...
alahh korang pon takyah la high expectation sgt...
im 38 years old ok! thirty eightttttttt!!!!
ok..skg gua dah ada cukup keyakinan utk share ngan u ollsss...
ok...ok gua pakai ini..
ini sahaja...pencuci muka safi rania gold...
segala cream merim or serum merum tu gua tak pakai pon
just pencuci muka sahaja...
yelahhh nama pon try n error kan
so lepas ni mungkin gua consider nak pakai cream merim semua tu plak
jom u oll cuba sama2 nak
adikku nun jauh di miri pon dah stat mencuba
ooooo...u olls pakai jenama mahal2 eaaa??
u olls banyak duhet takpelah!
i pakai safi rania gold ajek!
dan terus berdoa semoga muka menjadi secantik dia  ni.....

















huahuahuahuaaaaaaaaaaaaaaa.................!
sesak napas gua tgk dada lu RCW!

0 comments:

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting