Thursday 31 May 2012

korang penah hilang anak kat mall?

Posted by Norisah Lee at 18:14
Assalamualaikum...

salam pagi jumaat
kekdahnya skg hapdet blog gambarless
sebab memory card camera rosak belom ku beli yang baru lagi
bertambah haru lagi apabila cable camera jugak telah misplaced
oh hidup apakah ini sungguh dull tanpa merakam segala kejadian

baiklah..perenggan di atas kita panggil mukadimah yer anak2
oleh itu..skg kita teruskan kepada cerita sebenar
begini...malam tadi adalah ke jusco tebrau kitaorg
tak lain tak bukan kerana haku mengidam nak makan jonis
heppp tak usah la kome speku yang bukan2 yer
sesungguhnya haku TIDAK pregnant
nampak pekataan tidak yang menggunakan capital letter tu
itu tandanya betapa besungguhnya haku nak meyakinkan korang bahawa memang haku tak mengandung...nehi nehi
eh apsal pulak lain mcam jer statement tu hah??
ada korang kesah haku mengandung ke tidok... yer dok???
hangkut mak gua skalik
mula2 gua cuak arrr..ni mesti mak mengomel2 makan ntah hapa2
skalik dia sukaaaa wehhhhh
haku tengok dia makan banyak sangat
keluar dari jonis mamat kenit nak main kat playland
ok daddy layankan jer
gua bawak mak turun bawah lepak kat kusi sb dia penat jalan
pastu gua pegi bahagian market nak beli buah
masa gua tengah pilih2 diapers
kringgg kringgggg henset gua bunyik
oh laki gua rupanya
tapi suara macam panik...
"mami..mami...naik atas mi...umar dah hilang"
danggggggggggggggggggggggggg
terus nyanyi lagu ramli sarip gigillllll menggigill akuuuuuuuuuuu
gua cakap daddy pegi bagitau guard cepattttt
gua campak balik semua barang dalam troli gua lari naik tingkat 3
pusing2 playland 2 3 round tak nampak umar
pastu tejumpa daddy
bila tengok laki gua menggelabah menggelupur
tiba2 gua jadik cool...apa pasal gua tak tau lahhhh
gua tanya laki gua cemana boleh hilang?
dia cakap tadi elok jalan sama2 tiba2 si kenit ni boleh belari tengah2 org yang ramai tinggalkan bapak dia sup sap sup sap
lepas tu daddy tak nampak bayang dia dah..
gua dah boleh bayang arrr cemana...
okeh ni satu gua nak pesan kat u oll yer
dalam situasi mcm ni...finger pointing is not good at all yer
(di penghujung ayat knp mesti ada pekataan yer..yer mcm ong kim swee plak! ha haaahhaaaa)
jgn sesekali nak..."haa...this is all your fault!!!!!!"
tak bagus..tak bagusss...
sebab ianya hanyalah akan membuatkan thing goes worst
orang tengah depressed ko tambahkan lagi torture dia plak
umpamanya ko curahkan petrol kat rumah tebakar
makin maraklah ia beb
wat u can do is.... try to be cool seboleh yang mungkin
baru otak akan fikir dengan waras...
gua pun tak tau lahh cemana gua boleh cool jek malam tadi
gua ckp..daddy rilek kita carik slow2 mesti ada kat sini
last2 nampak guard tengah pimpin tangan umar
Ya Allah...syukur alhamdulillah
tak tau nak cakap cemana
daddy terus ambik dukung umar
guard tu pon baik orangnya siap becerita ngan kitaorg
tiba2 ada chinese lady umur dalam 30s camtu laa dtg kat kitaorg
katanya dia nampak umar nangis pastu dia bawak pegi kat counter
gua agak dia mesti igt umar anak cina kot
maklumla si umar dari segi keputihannya tu anak cina pon kalah
genetik gua okeh!! hadoi laaa perah santan byk2!
org cina u oll kekdahnya sangatlah membantu sesama diaorg tau
dulu daddy penah accident jatuh motor..
org melayu haram sorang pon tak tolong
tiba2 datang sorang apek ni angkat daddy siap bagi duit 100
haaaaa begitu....
tapi kesian apek tu tertipu...mesti dia mati2 igt daddy tu cina
hahh...haaa...haaaaaaaaa
apek..kalo lu ada baca gua punya blog neh...
gua manyak sori kat lu eh pasal gua gelak kat lu
padahal lu punya ati manyak baik ooooo
kalo lu tak tolong laki gua ntah2 gua dah jadi balu..nauzubillah!
yang si chinese lady tadi tu pulak siap boleh ckap kat me n daddy
u jgn marah dia arr...td i tgk dia manyak takut.. kesian dia ooo!
yelah yelah ahso...ko nak ngaja aku plak eaaa
mana ada haku marah dia..haku igtkan dia je supaya jgn lari2 lg
(padahal ikutkan hati mmg gua nak hempuk jer kepala kenit neh)
sebbaik pompuan cina tu ada..selamat ko umar!

habis la drama kat atas tu
baru gua boleh turun bawah sambung shopping balik
dah habis semua terus pegi kat tok wan yang dah keras bontot duduk kat kusi tunggu kitaorg tak sampai2
sebelum sampai kat tok wan...gua sempat bisik kat laki gua
errrr..daddy.. jgn kasik tau mak eaa umar hilang tadi..
bukan apa..kalau mak gua tau cerita tadi..mau pengsan org tua tu
tak pon kami 3branak kena operesen tebalkan telinga dulu kot!
hahahaaaaaaaaaa

0 comments:

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting