Tuesday 8 January 2013

kalau i buta, u tinggalkan i tak??

Posted by Norisah Lee at 18:33
Assalamualaikum...

bila dah sembuh dari sesuatu penyakit
terus terasa nak sujud syukur...
masa tu laa...baru rasa terharu
baru rasa betapa nikmatnya kesihatan yang Allah bagi
kalau tak....mannnjang mulut nak menyumpah seranah
salah sikit nak maki..salah sikit nak menghamun..
haiii...betapa alpanya manusia ini..
tu aku laaa....hangpa kat luaq sana toksah duk teghasa sgt lahh
aku cakap pasal diri aku sendiri
sebabnya 4 hari lepas aku sakit mata yang sgt2...
biasalahh aku rasa aku selalu cerita kat blog kut
mata aku ni sangat sensitif dengan silau
bangun pagi sabtu igt nak lenjan bejalan sampai lebam
sekali kepala dah bedenyut2..
aisehhh....tepaksa cancel program bejalan
dalam pada bedenyut2 tu..sempat lagi keluar mencekik
sekeping roti telo sekeping roti kosong licin kukerjakan
cicah plak kari kaki ayam...pehhhhhh
u oll geli makan kaki ayam??? hahaaa..rugi..rugiii seeedap!
balik jerrr...kepala makin bedenyut...
bermulalah episod kami bergelap di siang hari
pasal mata aku takbleh tengok cahaya...
dia punya bedenyut2 kat belakang kening tu..
sakitnya Allah saja yang tahu...
malam takbleh tidur...habis sebelah kepala aku sakit...
sepanjang malam daddy berjaga tuam ngan ais kat kepala..
thank u daddy..Allah sajalah yang dapat membalas jasamu
esok paginya daddy ajak ke hospital jumpa doktor
aku taknak...pasal dlm sakit2 pon..otak aku masih bijak berkira2
kalau pegi hari ahad...rugi MC satu hari..hahahaaa..gila kan?sanggup aku tahan sakit sampai pagi isnin baru pegi jumpa doktor
dapatlahh MC 2 hari...doktor kata mata bengkak kat dalam..
kalau lepas 2 hari tak baik lagi...datang semula jumpa doktor
lepas makan ubat 2 kali n antibiotik...terus rasa lega
dah tak sakit lagi...syukur Ya Allah...
itulahh yang aku cakap masa mula2 tadi...
bila dah baik..terasa betapa nikmatnya deria yang Tuhan bagi
bayangkanlahh..masa sakit tu..
nak mandi pon ..daddy yang mandikan...
sebab aku takbleh bukak mata..taktau mana letak berus gigi,
mana letak ubat gigi,mana letak sabun, mana letak shampoo....
nak makan pon daddy suapkan...tp hat ni aku rasa mengada2 lebih takkan la ko tak tau mulut ko kat mana kut..muahahahaaa
paling takbleh blah....siap tanya kat laki
kalau i buta...u tinggalkan i tak???
jawapan sang suami....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
taaakkk sayanggg...
owhh sooo sweettt....
haaaa...muntah! muntah sekarang!!!!

4 comments:

suerynn.adie on 8 January 2013 at 22:49 said...

muntah berdarah mak dengar... :P

Norisah Lee on 9 January 2013 at 15:41 said...

kalo dah muntah bedarah tuu.. 2 kali jemaat jer lagi kot!muahahahaaaa

suerynn.adie on 9 January 2013 at 23:15 said...

harus la... sakit lagi tak mata mu ???

Norisah Lee on 10 January 2013 at 15:26 said...

dah baik dahh...makan ubat on time..habiskan antibiotik..takut wehhh dah tua2 ni bila sakit asik igt matiii jerr...muahahaaa

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting