Thursday 24 January 2013

cak...

Posted by Norisah Lee at 19:12
Assalamualaikum...

dah mula nak main cak cak balik laaa
bikoz i bizi sgt skg takde masa nak hapdet mcm dulu2..
gamba melambak..cerita pon bertimbun..
semua terperuk kat folder draft..
harini 13 Rabiulawal adalah birthday saya mengikut kalendar islam
sehari selepas kelahiran junjungan besar kita Rasulullah S.A.W
sebab tu senang nak ingat...
kalaulah mak terberanak kan aku sehari lebih awal..besnya...
berkongsi tarikh lahir dengan Rasulullah...indahnya..
ok..kasik show off budak ini dulu...
umanggaiihhh putih melepak betis ko wahai anak..
sebijik betis mak yang ala2 bunting padi gajah ni..
hahahaaaa waktu kejadian hari dan tarikh aku dah lupa
biasalah warga gangsa or perak memang begitu
stok2 begini kalau dah jadik warga emas...
mannnjanggg la lupa mana letak gigi pelesu kot!
ok... it's not funny!!!
baby ini pulak namanya..muhammad adam adha
anak soraya..colleague i.. 
umar memang suka ngan baby
i je yang tak berapa suka nak beranak lagik
everytime umar suruh i beranak...
(ya!..dia sudah pandai mintak i pregnant lagi)
dah 6 tahun kot!!
and everytime tu jugaklah i tarik muka..
the best part is...nanti dia pon tarik muka jugak
and dialog yang sama jugak....
"yelahhh..yelahhh...umar tak suruh mummy menandung lagi"
masa tu mcm nak tegelak jugak dlm hati..sweet sgt!
umar dah makin tinggi sikit kot skg ni..
tapi still...dialah yang paling kenit in the class
most of his classmate remain the same from las year
and hari pertama sekolah aritu..balik dia terus bukak cerita..
katanya kawan2 semua hulur tgn dua-dua belah kat dia sambil ckp
..ololololollohhhhhh baby..baby..babyyyyy umar...
kahkahkah i rasa nak tercirit gelak sakan
so sweet la your frens ni umar...

perkembangan fizikal pulak..
berat tak berganjak2 dari las year..16 kilos..
mulut mcm mak nenek...
pantang haku salah sikit..kena sound ok!
i dulu jgn kata nak sound mak..pandang muka mak pon takut..
budak2 dulu2 kan suka main petang2 tak igt nak balik rumah
dah azan magrib baru tehegeh2 nak balik..
siap la hoiii batang senduduk depan rmh tak sempat nak membesar
asik kena patahkan ngan mak aku..
zap..zasssss...zassss...tak pasal2 ada tatoo bentuk pelangi di betis
lebih sadis..adik2 aku kena hambat ngan mak
pastu panjat pokok rambutan..berjam2 jugak diaorg kat atas tu
mak aku lekkk jer tunggu kat bawah ngan rotan..
ko turun kalu...siap!!!!!
hahahaaa...tu semua kenangan zaman silam..
sekarang dah takde lagi...
haiiihhhh...aku ni nak cerita pasal umar sound aku...
tapi dah merapik meraban...
tu laaa...pantang ada kesempatan sikit...mesti terlalut2 ceritanya...
aritu aku begaduh ngan lee chong wei..
hahahaaa korang mesti taktau siapa lee chong wei
kawan2 yang terdekat ngan aku panggil laki aku lee chong wei
muka kan ala2 cina..ejaan nama pulak roslee
kat tempat kerja panggil nama ringkas nya lee
dah semua org igt dia cina..
sampai makcik kantin tu tanya..awak ni cina peranakan ker??
kahkahlah...kalo jln2 kat jusco ker mana2 ke..
byk kali org tanya aku..u kawen mualap ker..hahahaaa
kalo setakat org cina cakap cina ngan dia tu..
memang selalu sgt lahh...kitaorengg dah biasa dahhh
ok...sambung cerita tadi..
begaduh punya begaduh....si kenit pon lekkk jer sound

"sudah..sudaaahhhh....asik begaduuuh jer dua orang ni.."

daaahhh si bapaknya bengang..terus menjawab...

"sebab kitaorang begaduh laa dapat engko ni tau!!!"

si emak: ...errk????


3 comments:

suerynn.adie on 6 February 2013 at 19:51 said...

mak tension 40 juta kali bukak asik la entry cak... cer update sikit :P

Mak Wardah on 4 March 2013 at 19:00 said...

Comel nyerlah...

Norisah Lee on 7 March 2013 at 17:11 said...

surin: hahahaaaa...bukak lagik sampai 45 juta kali baru mak update

MW: budak2 mmg comel..cuba mak budak ni...hahhaaaa

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting