Tuesday 3 January 2012

ari pertama sekolah sesi 2012

Posted by Norisah Lee at 20:36
Assalamualaikum...

2 hari lepas dapat makluman dari pihak taska
katanya tahun ni dah tak ada perkhidmatan hantar n ambik ke tadika lagik mcm tahun lepas...
sukacita diingatkan bahawa tahun lepas cikgu taska hantar n ambik ke tadika personally naik keta dia..
bayar extra la utk transport tu..
so tahun ni pilihan yang ada ialah..
a) naik van sekolah
b) naik van sekolah
c) naik van sekolah
d) semua di atas....
menggeletar la kepala lu..tuuuuutttt mak sekejap..
sebab..kesemua jawapan di atas tu adalah mimpi ngeri bagi mak..
anak mak tu kan ala-ala...tebantut sikit ketinggiannya..
so dah tebayang2..kaki tesangkut laa..
pastu driver van tak perasan laa...
pastuu...argghhhhh...
coi sgt!!
tolong jauhkan imaginasi itu dari sudut hatiku..boleh?
selepas berbincang ngan daddy..
katanya nak tanak mmg kena naik van lahh...
ok...mak pasrah!
tipon tadika katanya mgu dpn baru stat naik van..
mgu ni kena hantar la dulu..

so ni aku baru balik hantar umar ke sekolah..
mintak keluar kejap dari opis
hari petama kata ko...
ramai ya ampunnn umat sedang menunggu anak masing2..
umar masuk sesi petang..
sampai2 je tadi..kul 11.45..lagi 15minit nak masuk
parking pulak mmg full gilerrrr
sampai bedouble2 dah parking nya
ish cemana ni..
aku nak masuk opis lak ni..
susah2 sgt aku rodok jelah keta kat btl2 dpn gate sekolah..
semua mata parents2 lain memandang ke aku..
euwwww terus terasa diri seperti posh david beckham (versi gemok)
muahahhhaaaaa..................
kepala aku ligat berpikir...

mami: eh umar...semua org tgk mami sb mami parking kat sini..

umar: ye ke?? hahhaaaa..aku tipu ok! Umar tak ckp mcm tu pon

mami: Umar..cuba tgk kat luar tu..ada tak kawan2 yang Umar kenal?

umar: ada..adaaa... tu syamira tuuu

mami: ok...boleh tak Umar ikut syamira je sampai masuk kelas nanti. mami susah nak parking la...

umar: alaaa.... mami hantar la kat kelas...

mami: ala...plis laa...Umar kan dah big boy..this year dah 5 years old...kena berdikari la sikit...

umar: *angguk* oklahh...walopon aku tau sumpah dia tak paham berdikari tu apa..

mami: haaa...mcm tu lahh..

then aku pon keluar keta kejap pegi jumpa si syamira n bibiknya..
pesan la sikit2 supaya syamira jgn tinggalkan umar nanti time nak masuk kelas...

boboiboy terus salam cium pipi bagai...

aku blah!

gila gamble mak ko kan umar????

2 comments:

suerynn.adie on 3 January 2012 at 22:52 said...

hohohohoho memang gile gamble kak aina ko dah darjah 2 pun auntie hanto smp dpn pintu bilik darjah... tak pe umar awak dah big boy hahhahaha

Norisah Lee on 3 January 2012 at 23:02 said...

namanya anak jantannnsss kan???

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting