Wednesday 20 March 2013

gua niah

Posted by Norisah Lee at 19:13
Assalamualaikum...

ini masih lagi cerita kat miri aritu..
sebenarnya sejak dari rumah lagi
aku dah pasang niat nak pegi gua niah
dulu tak dapat pegi..so kali ni mesti pegi jugak
lagipun dulu tu aku kan bawak arwah bapak sekali
dia pon tak berapa sihat sangat waktu tu
takkan haku nak heret dia sekali pegi gua niah..
jam 11 lebih mcm tu sampai ke tempat pendaftaran
masa ni yam asik nak bekepit ngan aku..sikit2 mummmyyyyy...
oh myyy...terujanya bila dipanggil begitu oleh anak pompuhannn
gua niah ni letaknya antara miri n bintulu
pejalanan dari miri memakan masa lebih kurang setengah jam kot
itu pon ayah yam bawak keta macam pelesit..bedesup-desup
jalannya pulak tak rata..
kitaorg kat belakang melambung2 mcm naik roller coaster
sian ibu dah la peknan..hahahaaaa..nasib laaa
camwhore dulu..nampak pulak daddy tengah nak ke toilet
tempat ni agak scary..mungkin sebab jauh ke dalam hutan kot
dah la panas nak mamp....
tengok la budak notti 2 org tuu 
notti2 pon...dua dua kesayangan mummy
masa ni tengah tunggu daddy n ayah yam solat
a small happy family.... 
masa ni kitaorg tengah daftar nak masuk ke gua...
kena tulis nama n bayar RM10 seorang...
yang masuk ke dalam adalah aku, daddy n bro-in-law (ayah yam)
budak be2 kat atas akan tinggal kat luar dengan ibu
ibu now tengah peknan so takleh masuk..banyak pantang larang
marilah kita memulakan perjalanan sayanggg
huhuuuu geli ok...geli! 
begini adanya jika kami ada 2 anak... 
mummy with abang n adik..
masa ni cuaca yang amatlah panas terik...
 pe2 hal begambar dulu..
memulakan perjalanan..first kena naik sampan bayar singgit sorang
mind yu..dalan sungai tu ada buaya kot...
sebab aku nampak signbod gambar buaya kat tepi sungai tu..
scary okkk...scary! 
sejuk sikit rasanya bila dah masuk utan 
daddy n ayah kasik aku jalan depan sekali takut kena kidnap
hoihhh agak2 larr.. xde pekdahnya kidnap pompuan gemuk ok!
menyusahkan ada larrr
dah 10 minit tranquility walk..steady beb!
sesekali kami berselisih dgn pengunjung yang dah keluar dari gua
eceh ayat mcm majalah libur gittew!
kebanyakannya foreigners..
nampak tak?? daddy the photographer dah ke depan
bosan la tuuu sebab gua jalan lambat ken?
 ujung2 haku ditinggal ke belakang jugak..
ok..ini adalah pemandangan yang boleh anda lihat sepanjang jln 
sesekali kedengaran bunyi mawas or lotong or ungka tataulah aku
dengar mcm dekat jekk..tapi takdelah muncul pulak depan mata
sepanjang pejalanan aku cuak jugak
buatnya beruk tu terjah atas batang tengkuk aku
tak ke naya???
eh nampak tak...gambar kat atas tu..
kemain jauh mereka berdua tinggalkan aku...
masa ni aku dah mcm nak pancit..tapi buat2 macho
setelah 1 jam berjalan...diulangi....1 jam berjalan ok!!!
sampailah kami ke mulut gua..
haaa..begitu cara2nya..baru mulut gua okeh!
masa ni daddy tgh bagi semangat kat aku utk teruskan pendakian
aku naik tangga ni merangkak ok..
sumpah seranah dah 150 juta bakul
kenapalah aku buat keja bodoh ni???????why? why?
bukankah lebih enak jika...
berbaring di sofa empuk sambil menikmati nescafe ais...
layan citer korea kerrrr
ohhhhhhh..menyesal kemudian tiada gunanya..
 dah berjaya naik tangga tadi...
singgah di penempatan orang jaman dulukala
 sempat ambil gambar...
dan gambar lagi.... 
dan gambar lagiii....
and untuk pengetahuan korang...
inilah pon persinggahan terakhir aku...
aku dah flat gila2..dah tak boleh teruskan perjalanan lagi..
so aku buat keputusan duduk sahaja di sini
pergilah u daddy..teruskan perjalanan ke puncak..
i tunggu u kat sini..
sambil2 mengurut kaki mengumpul tenaga utk perjalanan balik plak
kat bawah ni semua gambar2 yang daddy ambik kat atas
memang superb la 2 ekor nih..
sampai ke penghujung gua diaorg terokai 
lama gila kot haku menunggu kat bawah 
sedikit info...kami nampak banyak tempat sarang burung
semuanya tinggi2 kat atas bumbung gua
tukang ambik sarang burung panjat pakai buluh je ok
takde safety langsung..
menurut pemandu sampan..
beberapa orang jatuh bekecai mcm tu ajek...
hish ngeri! sungguhpun begitu..masih ada yang meneruskan kerja ni
kenapa?? sebab sarang burung tu berharga sekilo RM2500 okkk!
mmg diaorg sanggup berbunuh utk dapatkan sekilo sarang burung..
haihh..adik ipar siapalah ni..
sampai tertidur2 kat dalam gua
masa on d way balik...beberapa kali ibu telefon
rupanya baru teringat kami belum lunch...
masa tu lebih kurang pukul 4.30 ptg
ibu dengan umar n yam dah kelaparan
kat situ takde kantin plak
lebih sadis lagi....
kata ibu..budak berdua tu dah 40 kali baca doa makan...
oh my goddd!

2 comments:

suerynn.adie on 21 March 2013 at 18:19 said...

hoi seronok sangat nampaknya.... nak pegi jugak.. nanti I kurus sikit pastu kita pegi ek....

Norisah Lee on 24 March 2013 at 17:15 said...

boleh..bolehh tapi aku sorry laa nak masuk lagi..mencari nahas namanya..kaki aku sampai melecet taw!

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting