Tuesday 31 July 2012

menghampiri separuh bulan puasa

Posted by Norisah Lee at 21:01
Assalamualaikum..

hari ni dah 1 Ogos..
sekejapan masa berlalu
jumaat ni dah separuh bulan puasa rupanya
tengahari ni jugak hujan turun selebat-lebatnya
setelah 3 4 hari kemarau panas terik di bulan puasa
rasa cam nak merekah anak tekak
seb baik tak bukak posa curi2 minum air...coii!
hujan oh hujan...i love raining...sangat-sangat
lebih2 lagi kalau dapat tidur waktu hujan..oh heaven!

sepanjang 12 hari puasa takde apa yang spesial sangat berlaku
sebab tu blog dibiar sepi sendu tidak ber-apdet
rutin seharian macam biasa
bangun sahur kul 5...tidur dalam 15 minit
bangun lagi nak siap2 pegi keje..6.30 keluar
petang 4.30 balik..nasib la skg hiway baru permas dah siap
cepat btl sampai rumah..tak sampai setengah jam ok
tak jam pulak tu..syukurlahhh
balik je..terus ke dapur masak apa yang ada 
jarang benar aku ke pasar ramadhan kali ni
hanya sekali kot... ntah rasa mcm semua nya tak brapa nak sedap
mungkin tekak aku jelah kot..tekak org lain ok jer

terawih dah banyak aku tinggal
sebabnya aku asik mengalami pedih ulu hati lepas berbuka
sangat sakit ok..nak beli gaviscon tak beli2 lagik
kesian daddy..habis keje kul 8 mlm
bila berbuka..dia makan buah je dulu
balik baru bedal apa yang ada kat rumah
pastu dah satu hal kena urut bini yang mengada-ngada ni pulak
ehhhh kalo bukan dia yang urut..sapa lagik nak urut..
takkan nak call aqasha kot suh datang urut aku???
hahahaaaaa tak bleh blah berbuka sambil tengok dejavu di kinabalu
lebih2 lagi cinta i plak heronya..
ehh u holls ni buat2 taktau plak
i kan cinta aqasha dulu kini forever watever kababoom haktuih!!
mak aku plak penengok drama melayu tegar la katakan
sambil tengok sambil mulut membebel2 crita kat aku psl cita tu
hah tengok tu..si bazli tu nok balik la tu ke nadira
hok amar ni pulok duk tebayang2 ke nadira
heyy..beci sungguh tengok ke uzma nih
hok mende tu dia hok nok ke amar..
aduyaiii mak oiiii...tengok diam2 sudahlah ok!
aku ni mmg kepantangan kalo tengok tv pastu org bising2
bagi aku kalo tengok tv kena concentrate ok!
sebab tu kalo nama nak tengok tv ramai2..oh sorilaaa...
gua lebih rela masuk bilik tido..
buruk betol perangai!!

since aku asik sakit ulu ati je sejak puasa ni
malam tadi daddy dah buat satu peraturan baru
di mana...gua nih dimestikan makan buah dulu waktu berbuka..
after half an hour baru boleh makan nasik ke apa ke yg berat sikit
aduhhh..boleh ke gua tahan tengok hidangan yang sedap2 nih??
boleh ke tak boleh kerrr kena la taat pada perintah tukang urut ok!
kut tak sambil urut sambil bebel
okeh hari ni kita cuba...harap berjaya
hari ni plak balik keje kul 5 nanti kena ke hospital Kota Tinggi plak
bapak mertua masuk wad sebab semput
kesian my FIL..tahun ni saja dah berapa kali kena tahan kat wad
haritu sampai berbelas2 hari
doktor tak kasik dia keluar selagi tak betul2 sihat
my FIL dulu keje kat hospital sebelum bersara
so ramai la doktor yang kenal dia
n so lucky my youngest bro in-law pun keja kat hospital sama skg
so taklah risau sangat keadaan my FIL tu..

persiapan raya so far..
zakat fitrah - done
baju raya mummy - done
tudung raya mummy warna maroon - not yet
baju raya daddy - done
songkok daddy - pakai tahun lepas
baju melayu kenit - done
kopiah kenit - recycle tahun lepas jugak
baju orang putih kenit - done - sponsored by tok wan!
ada lg baju raya kenit orang tuuu nak sponsor - i waiiitttttt
hehehe tq auntie..bagi pihak kenit!
kasut raya kenit - done
kuih raya - done - order sikit jek tahun ni takut tak habis
kerepek - belum beli lagi
perhiasan rumah - satu hapa pon tak berganti..rilek jek!
tahun ni warna tema raya adalah maroon 5.... hahahaaa
ok..sehingga ketemuk lagik...baiiiiiiiiiiiii

0 comments:

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting