Wednesday 13 June 2012

pagi yang kecoh

Posted by Norisah Lee at 19:29
Assalamualaikum...

semalam lagi mak aku dah pesan beras dah tinggal sikit
nanti jangan lupa beli katanya
maka anak mithali ini pon berkata...baiklah emak!
pastu balik keja me n husband n son...euw geli tak? siap2 nak keluar
tejerit-jerit haku suh mandi n tukar baju
hai kenapalah asik kena tejerit2 manjang walhal anak ko baru sorang itu je pun
haku pon tak paham laaaa
mak aku tanak ikut penat nak jalan katanya
hokay maka bersukarialah 3branak ini ke jucso permas
tujuan utama membeli beras tebantut sebab takde beras faiza emas
hapalah jusco ni...beras kesukaan kami anak beranak tu pun takde
selalu haku tgk kat petrol pump belambak jer beras tu
lepak kat oldtown..makan lite2 sebab dah melantak nasi sama ayam kari yang mak aku masak kat rumah
tambah lagi bubur kacang durian yang mak aku masak jugak
habih...aku masak apa????
jawapannya sejak mak aku duk ngan aku ni
memang aku tak penah memasak..
ho hohoooooooo........betuah punya anak mithali!
ok..pusing2 jusco sampai jam 10
bali singgah petrol pump beli beras
haaaa..kan aku dah cakap kat petrol pump banyak
pastu umar pun dah tesengguk2 mengantuk bebenor
las2 tewas jugak dia di pangkuan ku
kebas sebelah paha meriba bebanan 17kilo sepanjang perjalanan balik
sampai rumah pukul 11.30mlm...tak sampai hati nak kejutkan dia
as usual..daddy basahkan towel lap saja badan dia
pakaikan pijama..settle...
aku pon dah mengantuk sangat
zup zap mandi terus tido
begitu juga daddy
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
pukul 6.00 pagi..
(ini barulah cerita sebenar pasal tajuk di atas)
tet teeettt teeeeetttttttttt
teettttt teeeeettttttttttttttttt
jam loceng berbunyi..
mummy terus lompat dari katil
siap2...
tiba2 teringatttt......................
ho hem jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
dediiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
homework sekolah umar tak buat lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
demmmm....
turn daddy plak lompat dari katil
bukak beg sekolah umar
keluarkan segala homework n pensil kaler
patkal jer kamera aku rosak...
kut tak...bole la korang tengok
aksi seorang bapa mithali belenggeng duduk atas sofa sambil mengkaler suku kata pekataan 'pa' 'pi' 'pu' dalam buku bahasa melayu umar...
kah kah kahhhhhhh\

2 comments:

Unknown on 15 June 2012 at 09:01 said...

ehehe pernah alami menda ni masa anak2 awal2 skolah dulu.ada skali tu dah on the way nk gi skolah.last2 benti tepi jalan tolong siapkan homework.ehehe..

Norisah Lee on 15 June 2012 at 22:56 said...

yelah ratu mmg kecoh sesangat..itu kaedahnya baru sorang anak..kalo 2 cam ratu taktaulah..tunggang tebalik jadiknya

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting