Monday 27 August 2012

sehari sebelum raya..

Posted by Norisah Lee at 00:58
Assalamualaikum..

kami bertolak balik ke Terengganu sehari sebelum raya
pukul 8.30 pg kami bertolak
mengharapkan supaya semua org dah sampai ke kg so jalan tak jem
perjalanan yang bakal memakan masa 8 atau 9 jam
sepanjang perjalanan kami berborak,,,bergaduh ntah apa2 lagi nak hilangkan boring punya pasal
penat mmg penat lagi2 daddy baru balik dari keje shift malam
sepanjang perjalanan..cuaca adalah mendung..suka!
sampai rompin, daddy dah tak larat nak drive
megantuk sangat2 katanya
so i pon drive lah.....
masuk pekan...
masuk kuantan...
masuk jabor....
orang sebelah makin sedap mendengkur
wahhhh cuba kalo ko yang drive
aku ngantuk cemana pon aku tahan tau
tinggal lagi aku tak letak batang mancis jek kat dua-dua mata
punya nak teman ko besembang..huahuahuaaa
cuaca makin buruk
hujan sepanjang perjalanan
huh..kat jabor ni paling aku takut ialah jalan nya yg belobang2
tapi alhamdulillah nampak mcm banyak yang dah di repair
mungkin untuk kemudahan org balik beraya kut
sampai bandar almuktafi billah shah..
suami kesayangan i pon bangun..
uhhhh kemain ko menggeliat mengalahkan kucing
nasib tak tetumbuk muka i
dalam 10 minit lagi nak sampai simpang bukit besi...
tiba-tiba...
kereta depan semua break menyala..
nasib la aku bawak slow tak sampai 80kmj
daddy dah menjerit..break miiii...breakkkk
uhhhhhh...aku punya lanyak break sampai cecah lantai
nasib la aku tak panik
sempat freekan gear...
pelik gak aku apsal dah break tapi keta still gerak
rupanya air melintas kat atas jalan
kat depan sana air mengalir laju
sebab tu sumer org break emergency
tapi alhamdulillah aku tak langgar org depan
walau pada hakikatnya jarak antara keta aku ngan keta depan tu..
cuma sehelai kertas yang memisahkan kami
wuhuuuuu....hati sudah berdebar-debar beb!
aku pandang daddy..daddy pandang aku
kami menenangkan diri masing2..
dalam pada betenang2 tu...
duuummmm....keta belakang pulak hentam bonet kami
umar yang tidur kat belakang sampai tecampak teduduk kat tempat kaki
tapi masih tidur lagi..
dalam keadaan hujan lebat tu..
aku ketepikan keta dan keluar tengok keadaan belakang
sekali kauuuu......5 buah keta kat belakang
remuk redam depan belakang..
belakang kami vios
lepas tu waja 2 bijik mmg barai habis laaa
belakang sekali mercedes pon teruk
alhamdulillah keta kami cuma bonet yang terangkat takleh lock
keta lain sumer habesss
lagipun  driver vios belakang tu ckp dia pon sempat break
cuma bila keta belakang hentam bonet dia, tu yang dia tetolak bonet kami plak
daddy cakap anak dia berdarah sikit kat dahi
alhamdulillah sumer nyawa selamat
si tukang drive waktu kejadian
 
bercamwhoring sewaktu memulakan perjalanan 
siapa sangka musibah bakal menimpa
keadaan sejurus lepas kemalangan
 wanita berpayung tu naik vios yang langgar kami
tapi yang drive adalah lelaki berbaju bunga
mungkin adik dia kot
mungkin jugak wanita itu adalah ibu tunggal
sebab tak nampak suami dia
owner keta lain sumer cool jek
wanita tu je yang panik sikit
sebab yang kami dengar dari perbualan telefon dia
kereta vios tu adalah dipinjam dari saudaranya
mungkin dia takut kot
kesian....
 see..semua keta kat belakang adalah barai..
siap tetanggal bumper
waja yang belakang sikit lagi nak masuk dalam longkang
kejadian berlaku tepat jam 4.10 pm
lepas tiga minit baru aku snap gamba ni 
lepas dah pasti semua selamat, kami teruskan perjalanan
nasib la keta boleh jalan
yang lain2 kat belakang sumer kena towing
sampai mati aku ingat kawasan ni...
lepas umar tecampak ke tempat kaki belakang..
aku naikkan semula dia ke atas
tapi dia tidur balik tak sedar pun apa yang berlaku 
sehingga ke saat n3 ini ditulis
dia tak tau pun kami kemalangan masa on d way balik raya
sampai rumah riang gembira dia main bunga api with cousins 
umar besama2 beberapa org cousins yang balik pada malam raya
alhamdulillah...akhirnya kami sampai ke kampung
nampaknya raya tahun ni memahat sejarah dalam hidup kami
syukur..Tuhan masih memanjangkan umur kami....

3 comments:

suerynn.adie on 27 August 2012 at 01:41 said...

adoila umar bleh ko jatuh sambung tidur... bagus sungguh.. kalau kak aina kau mesti dah meraung dah tu

Norisah Lee on 27 August 2012 at 19:21 said...

darius nampak jer lembik tp ati dia bleh tahan keras ooo..skg asik aku yang kena mangalah..risau aku

suerynn.adie on 27 August 2012 at 19:43 said...

hehehehehe
peramah pun dah terlebih
memang la budak beso tuh
kakak ainapun sama
bila dia da darjah dua nie je baru bleh bawak berunding kalau tak masa kecik2 haram dio je nak menang

 

cinta itu milik kita..sekali lagi Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting